Assoz. Prof. Mag. Dr. Edvina Bešić


Univ.-Prof. Mag. Edvina Besic, MSc PhD

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 321

T: +43-1-4277-60040
edvina.besic@univie.ac.at

Office hours: by arrangement

Current teaching


Key Research Areas

  • Inclusion and Diversity Research
  • Intersectionality Research at the Intersection of Migration/Refugeeism and Disability
  • Digitalization and Inclusion

 

Fields of activity

  • Inclusive Pedagogy
  • Interculturality and Multilingualism
  • Social-Emotional Development
  • Quality Management
  • Summer School for Australian Exchange Students at Uni for Life GmbH (since 2016)
  • Collaboration at the Institute for Secondary General Education and the Research Center for Inclusive Education (FZIB)


Scientific profile

Publications

Showing entries 1 - 10 out of 38
Digital technology use in inclusive schools in four European countries: Within- and between-school differences. / Bešić, Edvina; Frizzarin, Anna; Todorova, Katerina.
In: Journal of Research on Technology in Education, 2024, p. 1-14.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Digitalisierung und Inklusive Bildung in Österreich. / Besic, Edvina; Aureli, S.; Ender, D. et al.
In: Erziehung und Unterricht, 2024, p. 146-154.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Vernetzt oder isoliert? Perspektiven von Lehrpersonen zum Einsatz digitaler Technologien in inklusiven Settings. / Besic, Edvina; Frizzarin, A.; Holzinger, A. et al.
Didattica e inclusione scolastica = Inklusion im Bildungsbereich 2023: Vernetzt = Costruire comunità. 2024. p. 171-188.

Publications: Contribution to bookContribution to proceedingsPeer Reviewed


Allgemeine Informationen zu Forschung und Entwicklung kompakt. / Besic, Edvina; Holzinger, Andrea; Kopp-Sixt, Silvia et al.
Inklusive Bildung: Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Graz: Leykam Buchverlag, 2023. p. 317-320 (Studienreihe der Pädagogischen Hochschule Steiermark, Vol. 17).

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Auf dem Weg zu einer neuen Normalität in Schule und Bildung?! / Huber, S.G.; Günther, Paula Sophie; Aigner, P. et al.
COVID-19 und Bildung- Studien und Perspektiven. ed. / S.G. Huber; C. Helm; N. Schneider. Münster: Waxmann Verlag, 2023. p. 729-747.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Das Forschungszentrum für Inklusive Bildung (FZIB): Inhalte und Perspektiven. / Gasteiger-Klicpera, Barbara; Besic, Edvina; Holzinger, Andrea et al.
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Vol. 18, 2023, p. 197-214.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Digitalisation and Inclusive Education: Leaving no one behind in the digital era: Das DigIn Projekt. / Besic, Edvina.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 2023. p. 262-268.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Flucht im inklusiven schulischen Kontext. / Besic, Edvina; Leipold, Doris.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Leykam Buchverlag, 2023. p. 95-110.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Impulse für die Weiterentwicklung des Unterrichts für Schüler*innen mit Behinderungen nach Covid-19. / Besic, Edvina; Holzinger, A.; Komposch, U. et al.
Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. ed. / J. Betz; J.R. Schluchter. Beltz, 2023. p. 392-409.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Inclusive Digital Education – The Case of Austria. / Besic, Edvina; Aureli, S.; Holzinger, A. et al.
Inklusive Bildung Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Leykam Buchverlag, 2023. p. 269-282.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Talks, oral contributions

Verortet, zugeschrieben, imaginiert: bildungswissenschaftliche Grenzforschung am Beispiel transnationaler pädagogischer Qualifizierungen

Sabine Krause , Michelle Proyer
Jahrestagung der Sektion Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft (SIIVE) in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft
Conference, Talk or oral contribution
22.2.2021 - 22.2.2021

Digital Culture & Education (Journal)

Elena Makarowa , Alexander Schmölz , Michelle Proyer , Gertraud Kremsner , Susanne Prummer , Stephanie Renggli
Editor of journal or series
..2021 - ..2021

#COVID19#METHODWORKSHOPS

Sabine Krause , Michelle Proyer , Katharina Resch
#COVID19#METHODWORKSHOPS
Seminar/Workshop, Organisation of ...
18.12.2020 - 18.12.2020

... (and) what comes next? Future Perspectives of Internationally Trained Teachers in Austria

Tina Obermayr , Michelle Proyer , Davood Zeinlou
Internationalisierung der Lehrerbildung und internationale Lehrermigration/ Internationalisation of Teacher Education and International Teacher Migration
Conference, Talk or oral contribution
3.12.2020 - 3.12.2020

Teacher shortage revisited – Internationally trained teachers amidst structures of de-qualification

Michelle Proyer , Henrike Terhart , Tina Obermayr , Camilla Pellech
1st Dresden Conference on Lateral Entry and Second Career Teachers
Conference, Talk or oral contribution
26.11.2020 - 26.11.2020