Norina Müller, B.A., M.A.
Office hours: by appointment
Key research areas
- Inclusive and democratic school development
- Organisational pedagogical school research
- (Inclusive) Schooling from a Critical Educational and Social Theory Perspective
- Participatory Research Methodologies
Fields of activity
- Research in the context of the disseration
- Research in the afore mentioned key research areas
- Scientific talks and networking
Scientific profile
Publications
Showing entries 1 - 3 out of 3
Müller N, Fahrenwald C. Demokratische Schulentwicklung zwischen Theorie und Praxis. In Mensching A, editor, Organisation zwischen Theorie und Praxis: Jahrbuch der Sektion Organisationspädagogik. Springer VS. 2023. p. 199-214 doi: 10.1007/978-3-658-39690-9_13
Müller N, Obermayr T, Paudel F, Hager B, Doblmair M, Kleinlein EV et al. Reading Inclusion – (Um-)Wege durch das Labyrinth des Inklusionsbegriffs. In Hoffmann M, Hoffmann T, Pfahl L, Rasell M, Richter H, Seebo R, Sonntag M, Wagner J, editors, Raum. Macht. Inklusion.: Inklusive Räume erforschen und entwickeln. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2023
Müller N, Fahrenwald C. Professionalisierungsprozesse und Professionalisierungsbedarfe von Lehrkräften im Rahmen demokratischer Schulentwicklung. In Schauer G, Jesacher-Rößler L, Kemethofer D, Reitinger J, Weber C, editors, Einstiege, Umstiege, Aufstiege. Professionalisierungsforschung in der Lehrer*innenbildung.. Waxmann Verlag. 2022. p. 199-212. (Beiträge zur Bildungsforschung, Vol. 9).
Showing entries 1 - 3 out of 3