Assoz. Prof. Mag. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Assoz. Prof. Mag. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 1OGA04
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Motivationsentwicklung und -förderung im Bildungsbereich
- Klassen(ziel)strukturen
- Evaluation von Maßnahmen im Kontext von Bildung, Gesundheit und Verkehr
- Burn Out bei Lehrkräften
Tätigkeitsbereiche
- Lehre im Bereich Entwicklungs- und Bildungspsychologie
Wissenschaftliches Profil
Publikationen
Zeige Ergebnisse 51 - 55 von 114
Has Achievement Goal Theory Been Right? A Meta-Analysis of the Relation Between Goal Structures and Personal Achievement Goals. / Bardach, Lisa; Oczlon, Sophie; Pietschnig, Jakob et al.
in: Journal of Educational Psychology, Band 112, Nr. 6, 08.2020, S. 1197–1220.
in: Journal of Educational Psychology, Band 112, Nr. 6, 08.2020, S. 1197–1220.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Studying classroom climate effects in the context of multi-level structural equation modelling: An application-focused theoretical discussion and empirical demonstration. / Bardach, Lisa; Yanagida, Takuya; Lüftenegger, Marko.
in: International Journal of Research & Method in Education, Band 43, Nr. 4, 08.2020, S. 348-363.
in: International Journal of Research & Method in Education, Band 43, Nr. 4, 08.2020, S. 348-363.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
REFLECT – A Teacher Training Program to Promote Gender Equality in Schools. / Kollmayer, Marlene; Schultes, Marie-Therese; Lüftenegger, Marko et al.
in: Frontiers in Education, Band 5, 136, 31.07.2020.
in: Frontiers in Education, Band 5, 136, 31.07.2020.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Context-related problems and university students' drop out intentions. The buffering effect of personal best goals. / Bardach, Lisa; Lüftenegger, Marko; Oczlon, Sophie et al.
in: European Journal of Psychology of Education, Band 35, Nr. 2, 06.2020, S. 477-493.
in: European Journal of Psychology of Education, Band 35, Nr. 2, 06.2020, S. 477-493.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Gendered pathways to bullying perpetration via social achievement goals: Mediating effects of sense of belonging and non-inclusive group norms. / Bardach, Lisa; Graf, Daniel; Yanagida, Takuya et al.
in: Journal of School Violence, Band 19, Nr. 2, 2020, S. 248-263.
in: Journal of School Violence, Band 19, Nr. 2, 2020, S. 248-263.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zeige Ergebnisse 51 - 55 von 114