Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Maria Reiterer
Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Maria Reiterer
Sensengasse 3a
1090 Wien
Zimmer: O6.17
Forschungsschwerpunkte
- Sprachlernforschung und Kognitive Neurowissenschaften
- Sprachbegabungsforschung
- Neuro-kognitive Grundlagen des Fremd- und Zweitspracherwerbs
- Psycholinguistik, Neurolinguistik
- Sprachpsychologie, Psychologie des Spracherwerbs
Wissenschaftliches Profil
Publikationen
Zeige Ergebnisse 6 - 10 von 69
Musical aptitude, working memory, general intelligence and plurilingualism: when adults learn to read fluently in a foreign language. / Fonseca-Mora, Carmen; Machancoses, Francisco Herrero ; Gryb, Olena et al.
in: Cogent Education, Band 8, Nr. 1, 1936371, 06.07.2021.
in: Cogent Education, Band 8, Nr. 1, 1936371, 06.07.2021.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Brain, musicality, and language aptitude: A complex interplay. / Turker, Sabrina; Reiterer, Susanne Maria (Korresp. Autor*in).
in: Annual Review of Applied Linguistics, Band 41, 03.2021, S. 95-107.
in: Annual Review of Applied Linguistics, Band 41, 03.2021, S. 95-107.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Eros, Beauty, and Phon-Aesthetic Judgements of Language Sound. We Like It Flat and Fast, but Not Melodious. Comparing Phonetic and Acoustic Features of 16 European Languages. / Kogan, Vita V; Reiterer, Susanne Maria (Korresp. Autor*in).
in: Frontiers in Human Neuroscience, Band 15, 578594, 23.02.2021.
in: Frontiers in Human Neuroscience, Band 15, 578594, 23.02.2021.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Foreign language learning motivation: Phonetic chill or Latin lover effect? Does sound structure or social stereotyping drive FLL? / Reiterer, Susanne Maria; Kogan, Vita; Seither-Preisler, Annemarie et al.
Adult and Second Language Learning. Hrsg. / Kara Federmeier; Hsu-Wen Huang. Cambridge, Massachusetts: Elsevier Academic Press, 2020. S. 165-205 (Psychology of Learning and Motivation, Band 72).
Adult and Second Language Learning. Hrsg. / Kara Federmeier; Hsu-Wen Huang. Cambridge, Massachusetts: Elsevier Academic Press, 2020. S. 165-205 (Psychology of Learning and Motivation, Band 72).
Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Cognitive and Behavioural Weaknesses in Children with Reading Disorder and AD(H)D. / Turker, Sabrina; Seither-Preisler, Annemarie; Reiterer, Susanne Maria et al.
in: Scientific Reports, Band 9, Nr. 1, 15185, 23.10.2019.
in: Scientific Reports, Band 9, Nr. 1, 15185, 23.10.2019.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zeige Ergebnisse 6 - 10 von 69