Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter


Eva Vetter

Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter

Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 1OG04

T: +43-1-4277-60020
M: +43-664-8175883
eva.vetter@univie.ac.at

Sprechstunden: Donnerstag (online ab 14:00 vor dem Privatissimum oder präsent nach Vereinbarung)

Website

ORCID-ID: http://orcid.org/0000-0003-0504-6991

Aktuelle Lehrveranstaltungen


Forschungsschwerpunkte

  • Mehrsprachigkeit
  • Unterrichtsforschung
  • Diskursanalyse
  • Sprachlehr- und -lernforschung
  • Sprachkontakt und -konfliktforschung
  • Francophonie

 

Wissenschaftliches Profil

Publikationen


European multilingualism: a highly fragmented and challenging field of research. / Vetter, Eva; Schjerve-Rindler, Rosita.
Linguistic Diversity in a Knowledge-Based Society. Hrsg. / Iwar Werlen; Patrick Studer. Berlin: Walter de Gruyter, 2012. S. 21-47.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/Sammelband


Exploiting receptive multilingualism in institutional language learning: The case of Italian in the Austrian secondary school system. / Vetter, Eva.
in: International Journal of Bilingualism, Band 16, Nr. 3, 2012, S. 348-365.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Multilingualism pedagogy – building bridges between languages. / Vetter, Eva (Korresp. Autor*in).
Theory and practice in EFL teacher educatio: bridging the gap. Hrsg. / Julia Hüttner; Barbara Mehlmauer-Larcher; Susanne Reichl; Barbara Schiftner. Bristol: Multilingual Matters Ltd., 2012. S. 228-246 (New Perspectives on Language and Education, Band 22).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Teachers of Italian, Spanish and French. Limitations and possibilities of their education towards multilingualism. / Vetter, Eva.
in: European Studies, Nr. 29, 2012, S. 189-212.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


A Country in Focus. Research of lanuage teaching and learning in Austria (2004 - 2009). / Dalton-Puffer, Christiane; Faistauer, Renate; Vetter, Eva.
in: Language Teaching, Nr. 44.2, 2011, S. 181-211.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed