Forschungsprojekte
Laufende Projekte
Digital Game/Based Learning
2025-2027
© Petra Weixelbraun
LevelUP
2024-2026
© pm OÖ
Play Science
2024-2026
© Didaktik Geschichte
Abgeschlossene Projekte
Dissertationsprojekte
Aktuelle Publikationen des Teams
Zeige Ergebnisse 6 - 10 von 56
Hödl O. An electronic engineering approach for turning a Lego brick piano into a musical instrument. IEEE Access. 2024 Apr 8;12:51319-51329. doi: 10.1109/ACCESS.2024.3386361
Eklund L, Gluzman R, Jørgensen KK, Kayali F, Roinioti E, Pnueli V. Games for the Pluriverse: Exploring the Use, Opportunities, and Problems of Drawing from Local Cultural Heritage in Video Games. Games and Culture. 2024 Feb 25. doi: 10.1177/15554120241234126
Kayali F, Motschnig R, Göbl B, Günther EA, Yüksel Arslan P, Dolezal D et al. Empfehlungen zur Integration digitaler Kompetenzen in die Curricula des Lehramtsstudiums. fnma Magazin. 2024 Feb;2024(2):23-25.
Baalsrud Hauge J, van der Spek E, Göbl B, Stefan IA, Söbke H. Are Aesthetics and Accessibility Conflicting Aspects in Serious Games Design? in Figueroa P, Di Iorio A, Guzman del Rio D, Gonzalez Clua EW, Cuevas Rodriguez L, Hrsg., Entertainment Computing – ICEC 2024: 23rd IFIP TC 14 International Conference, ICEC 2024, Manaus, Brazil, September 30 – October 3, 2024, Proceedings. Cham: Springer. 2024. S. 289-295. (Lecture Notes in Computer Science, Band 15192). doi: 10.1007/978-3-031-74353-5_22
Braun C, Steinböck M, Haselberger D, Kayali F. Didaktische Szenarien im Bereich Produktionstechnologien. MedienPädagogik. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. 2024;56. doi: 10.21240/mpaed/56/2024.01.12.X
Zeige Ergebnisse 6 - 10 von 56