Dr. Seyda Subasi Singh, BA, MSc.


Dr. Seyda Subasi Singh, BA MSc

Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 440

T: +43-1-4277-60042
seyda.subasi@univie.ac.at

Sprechstunde: nach Vereinbarung

Aktuelle Lehrveranstaltungen


Forschungsschwerpunkte

  • Interkulturelle Bildung
  • Migrationspädagogik
  • Ungleichheit, Macht und Intersektionalität
  • Lehrerbildung und Professionalisierung
  • Migration, Interkultur, Mehrsprachigkeit im österreichischen Schulwesen
  • Chancengleichheit im Bildungswesen
  • Inklusive Pädagogik
  • Gerechtigkeit im Sonderschulwesen

 

Tätigkeitsbereiche

  • Forschungsaktivitäten im Bereich der genannten Schwerpunkte
  • Lehre im Bereich der Spezialisierung Inklusive Pädagogik, Intersektionalität sowie Bildungsungleichheit
  • Vortrags- und Vernetzungstätigkeit an der internationalen Ebene
  • Durchführung der Forschungsprojekte

 

Wissenschaftliches Profil

 

Ehemalige „Stipendiatin der uni:docs-Individualförderinitiative für herausragende Nachwuchswissenschafter*innen“

 

Projekte

Publikationen

Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 20
Subasi Singh S, Schuelka M. Disability, Inclusion, and Gross National Happiness: the complex case of Bhutan. in Mutanga O, Marovah T, Hrsg., Southern Theories Contemporary and Future Challenges. Abingdon, Oxon: Routledge, Taylor & Francis. 2024 doi: 10.4324/9781003358879

Proyer M, Singh SS. Behinderung und (forced) migration in Österreich: Ausgewählte Perspektiven auf die Rolle von Familien im Kontext von Bildungsentscheidungen entlang einer komplexen Intersektion. in Peterlini HK, Donlic J, Hrsg., Jahrbuch Migration und Gesellschaft 2021/2022: Schwerpunkt "Familie". Bielefeld : transkript. 2022. S. 165-176 doi: 10.14361/9783839459379-009

Obermayr T, Subasi Singh S, Kremsner G, Koenig O, Proyer M. Revisiting vulnerabilities – Auswirkungen der Pandemie auf die (Re)Konstruktion von Vulnerabilität*en im Kontext von Bildung. in Krause S, Breinbauer IM, Proyer M, Hrsg., Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft. Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2021. S. 137 - 152

Subasi Singh S, Akar H. Culturally responsive teaching: Beliefs of pre-service teachers in the Viennese context. Intercultural Education. 2021;32(1):46-61. Epub 2021 Feb 3. doi: 10.1080/14675986.2020.1844533


Biewer G, Koenig O, Kremsner G, Möhlen LK, Proyer M, Prummer S et al. Evaluierung des Nationalen Aktionsplans Behinderung 2012-2020. Wien: Bundesministerium für Soziales, Gesundheit, Pflege und Konsumentenschutz , 2020. 762 S.

Subasi Singh S. Family Involvement and Immigrant Parents: Perceptions of Indian mothers in Vienna. Shanlax International Journal of Education. 2020 Jun 1;8(3):61-66. doi: 10.34293/education.v8i3.3172, 10.34293/education.v8i3.3172

Subasi Singh S. Migrantinnen beziehungsweise Migranten mit Behinderungen. in Evaluierung des Nationalen Aktionsplanes Behinderung 2012-2020: Strategie der österreichischen Bundesregierung zur Umsetzung der UN-Behindertenrechtskovention. Bundesministerium für Soziales, Gesundheit, Pflege und Konsumentenschutz . 2020

Proyer M, Subasi Singh S, Pellech C, Möhlen LK. Refugee education approaches and strategies in Central Europe. in Davigo F, Hrsg., An overview of refugee education in Europe. 2020. S. 48-56

Khawaja I, Subasi Singh S, Proyer M, Möhlen LK, Deiß H, Simovska V et al. Refugee education approaches and strategies in Southeast Europe. in Dovigo F, Hrsg., An overview of refugee education in Europe. 2020. S. 57-72

Subasi Singh S, Proyer M, Atanasoska T. Re-Accessing Higher Education: Regulations and Challenges for Refugees in Austria and Turkey. in ʿArʾar Ḥ, Haj-Yehia K, Hrsg., Higher Education Challenges for Migrant and Refugee Students in a Global World. New York, Bern, Berlin, Bruxelles, Vienna, Oxford: Peter Lang. 2019. S. 297-310. (Equity in Higher Education Theory, Policy and Praxis).

Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 20

Vorträge

Zeige Ergebnisse 21 - 40 von 57

Doing vulnerabilities - Effects of the pandemic on the (re) construction of vulnerabilities in the context of education.

Seyda Subasi Singh
Empirical Studies in Psychology
Konferenz, Vortrag
..2021 - ..2021

Initial Teacher Education and Inclusion: Tales from The Field

Seyda Subasi Singh
ECER 2021 (Geneva Online)
Konferenz, Vortrag
..2021 - ..2021

Learning through Voluntary Engagement Outside the Classroom

Seyda Subasi Singh
ECER 2021 (Geneva Online)
Konferenz, Vortrag
..2021 - ..2021

Service Learning at the Nexus of Teacher Education and Art Education

Seyda Subasi Singh
4th European Conference on Service-Learning in Higher Education
Konferenz, Vortrag
..2021 - ..2021

'Trust': Underlying Concept of Educational Equity, School-Family Relations and Making sense of Education

Seyda Subasi Singh
ECER 2021 (Geneva Online)
Konferenz, Vortrag
..2021 - ..2021

Vulnerable pupils paying the price, yet again. Mapping crisis-related impacts fuelling educational inequalities in Austria from an inclusive standpoint

Lisa-Katharina Möhlen , Michelle Proyer , Seyda Subasi Singh , Camilla Pellech , Helena Deiß
Coronavirus pandemic and the education<br/>of children vulnerable to exclusion
Seminar/Workshop, Vortrag
25.5.2020 - 25.5.2020

Mapping crisis-related impacts fueling educational inequalities in Austria from an inclusive standpoint Critical lessons for practice and policy in an altered world

Seyda Subasi Singh
Virtual Conference on Coronavirus pandemic and the education of children
Konferenz, Vortrag
.5.2020 - .5.2020

The Essence of Being a Teacher - Aspirations of Internationally Trained Teachers from Syria in Turkey and Austria

Michelle Proyer , Seyda Subasi Singh
ECER 2019, “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future”
Konferenz, Vortrag
4.9.2019 - 4.9.2019

Re‐access to higher education for the refugees: a comparative analysis from Turkey and Austria

Seyda Subasi Singh , Michelle Proyer , Tatjana Atanasoska
WERA Focal Meeting 2019
Konferenz, Vortrag
8.8.2019 - 8.8.2019

Developing an Understanding for the Overrepresentation of Students with Migration Background in Special Education Referrals in the Austrian Context

Seyda Subasi Singh
International Conference on Language, Education, Humanities and Education
Konferenz, Vortrag
..2019 - ..2019

Developing an Understanding for the Overrepresented Referrals of Students with Turkish Background to Special Education in Austria

Seyda Subasi Singh
Dies Facultatis der Fakultät für Philosophie und Bildungswissenschaft
Sonstiges, Vortrag
..2019 - ..2019

Re-access to higher education for the refugees: a comparative analysis from Turkey and Austria

Seyda Subasi Singh
WERA Focal Meeting 2019
Konferenz, Vortrag
..2019 - ..2019

Refugee and Local Teachers in Emergency Education: A Case Study About Teacher Experiences

Seyda Subasi Singh
ECER 2019, “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future”
Konferenz, Vortrag
..2019 - ..2019

The Essence of Being a Teacher - Aspirations of Internationally Trained Teachers from Syria in Turkey and Austria

Seyda Subasi Singh
ECER 2019, “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future”
Konferenz, Vortrag
..2019 - ..2019

• Migration and educational equity: Special needs education as a solution to low achievement

Seyda Subasi Singh
EDUSREF 2018 : Education, Society &amp; Reform Research
Konferenz, Vortrag
..2018 - ..2018

Addis Ababa University

Seyda Subasi Singh
Forschung
..2018 - ..2018

Charles University Prague

Seyda Subasi Singh
Forschung
..2018 - ..2018

Comparative teacher experiences, attitudes and strategies in the classrooms with refugee pupils

Seyda Subasi Singh
WERA Congress 2018
Konferenz, Vortrag
..2018 - ..2018

Efforts, regulations and challenges to re-access: Higher education for refugees in Turkey and Austria

Seyda Subasi Singh
ECER 2018 - European Conference on Educational Research
Konferenz, Vortrag
..2018 - ..2018

Intersection of disability and migration: Perceptions of immigrant families in Vienna

Seyda Subasi Singh
Nordic Educational Research Association (NERA) Congress 2018
Konferenz, Vortrag
..2018 - ..2018

Zeige Ergebnisse 21 - 40 von 57