Dr. Katharina-Theresa Lindner, BA BEd MA
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Inklusion und Diversität im Bildungskontext
- Sprachliche, soziale und kulturelle Vielfalt
- Intersektionalität und diskriminierungskritische Schul- und Unterrichtsentwicklung
- Schnittstelle Schulpädagogik und Sozialpädagogik
Tätigkeitsbereiche
- Forschung und Lehre in den Bereichen der oben angeführten Schwerpunkte
- Mitarbeit und Co-Projektleitung des Forschungsprojekts PATHWAY
- Mitarbeit in den Forschungsprojekten des Arbeitsbereichs
Publikationen
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 29
The influence of school placement on students' emotional school well-being, social inclusion and academic self-concept of students with and without learning disability. / Pirker, Alexandra; Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: Journal of Research in Special Educational Needs, 27.06.2025.
in: Journal of Research in Special Educational Needs, 27.06.2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Emotional self-concept-questionnaire (ESC-Q): evaluation for students with and without learning disabilities in inclusive schools. / Schmidt, Philipp; Lindner, Katharina-Theresa (Korresp. Autor*in); Pirker, Alexandra et al.
in: European Journal of Special Needs Education, 06.03.2025, S. 1-15.
in: European Journal of Special Needs Education, 06.03.2025, S. 1-15.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
(Mis)communication between educational policy and practice: teachers’ perceptions of educational policy communication during COVID-19. / Woltran, Flora (Korresp. Autor*in); Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: Cogent Education, Band 11, Nr. 1, 2427532, 14.11.2024.
in: Cogent Education, Band 11, Nr. 1, 2427532, 14.11.2024.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Pandemic Education—Insights into Teachers’ Perceptions of Hygiene Measures in Schools Due to COVID-19. / Woltran, Flora; Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: International Journal of Environmental Research and Public Health, Band 20, Nr. 6, 5207, 16.03.2023.
in: International Journal of Environmental Research and Public Health, Band 20, Nr. 6, 5207, 16.03.2023.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Do teachers favor the inclusion of all students? A systematic review of primary schoolteachers’ attitudes towards inclusive education. / Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne; Emara, Mona et al.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 38, Nr. 6, 2023.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 38, Nr. 6, 2023.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 29
Vorträge
Zeige Ergebnisse 16 - 20 von 20
Zeige Ergebnisse 16 - 20 von 20