Univ.-Prof. Mag. Dr. Ilse Schrittesser
Univ.-Prof. Mag. Dr. Ilse Schrittesser
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324B
Forschungsschwerpunkte
- Schul- & Unterrichtsforschung
- Professionalisierungsforschung
- Lehrer*innenbildung
Funktionen
- Studienprogrammleiterin - Studienprogrammleitung LehrerInnenbildung
Wissenschaftliches Profil
Abgeschlossene Projekte
- Learn to proGrAME
- LERNEN verstehen - UNTERRICHT gestalten
- Begabungsförderung als Kinderrecht
- Sozialisation in Kindergarten, Familie und Schule
- ENGAGE STUDENTS: Promoting social responsibility of students by embedding service learning within HEIs curricula
- European STEP (Student Engagement Project, Erasmus+ /KA2)
- Potential of transformative learning theory for teachers' professional development
Publikationen
Lecturers’ preparedness for applying service-learning after intensive training. / Resch, Katharina; Hoyer-Neuhold, Andrea; Schrittesser, Ilse.
in: Journal of Applied Research in Higher Education, Band 15, Nr. 1, 02.01.2023, S. 213-225.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Overcoming the theory-practice divide in teacher education with the ‘Partner School Programme’. A conceptual mapping. / Schrittesser, Ilse; Resch, Katharina (Korresp. Autor*in); Knapp, Mariella.
in: European Journal of Teacher Education, 31.03.2022, S. 1-17.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Lernen verstehen - Unterricht gestalten : Lernen und Lehren in pädagogischer Perspektive. / Schrittesser, Ilse; Köhler, Julia; Holzmayer, Michael.
Verlag Julius Klinkhardt, 2022.Veröffentlichung: Buch
Classroom Management. / Schrittesser, Ilse (Herausgeber*in); Schuchart, Claudia (Herausgeber*in); Thiel, Felicitas (Herausgeber*in).
1 Aufl. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2022. (Journal für LehrerInnenbildung; Nr. 4, Band 2022).Veröffentlichung: Buch › Sammelband › Peer-Review
How do universities recognise student volunteering? A symbolic interactionist perspective on the recognition of student engagement in higher education. / Resch, Katharina; Knapp, Mariella; Schrittesser, Ilse.
in: European Journal of Higher Education, Band 12, Nr. 2, 2022, S. 194-210.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review