Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Einstellungen gegenüber Peers mit Behinderungen und Migrationshintergrund
- Selbstwirksamkeit von Lehrkräften
Wissenschaftliches Profil
Abgeschlossene Projekte
Publikationen
Validation of the Student Version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in Primary and Secondary Education Settings. / Knickenberg, Margarita (Korresp. Autor*in); Zurbriggen, Carmen; Schwab, Susanne.
in: Sage Open, Band 12, Nr. 1, 09.03.2022.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Exploring the effects of the COVID-19 emergency remote education on students’ social and academic integration in higher education in Austria. / Resch, Katharina; Alnahdi, Ghaleb H.; Schwab, Susanne.
in: Higher Education Research & Development, 23.02.2022.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Primary school students’ attitudes towards peers displaying hyperactivity: Examining impacts of homophily and inter-group contact on students’ social inclusion. / Hassani, Sepideh (Korresp. Autor*in); Schwab, Susanne; Boda, Zsofia.
in: Social Development, 02.02.2022.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Teachers’ feedback in the context of students’ social acceptance, students’ well-being in school and students’ emotions. / Schwab, Susanne; Markus, Stefan; Hassani, Sepideh.
in: Educational Studies, 05.01.2022.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Meta-analysis of the relationship between teachers’ self-efficacy and attitudes toward inclusive education. / Yada, Akie (Korresp. Autor*in); Leskinen, Markku; Savolainen, Hannu; Schwab, Susanne.
in: Teaching and teacher education, Band 109, 103521, 01.2022.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review