Dr. Katharina-Theresa Lindner, BA BEd MA
Dr. Katharina-Theresa Lindner, BEd BA MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 319
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Inklusion und Diversität im Bildungskontext
- Sprachliche, soziale und kulturelle Vielfalt
- Intersektionalität und diskriminierungskritische Schul- und Unterrichtsentwicklung
- Schnittstelle Schulpädagogik und Sozialpädagogik
Tätigkeitsbereiche
- Forschung und Lehre in den Bereichen der oben angeführten Schwerpunkte
- Mitarbeit und Co-Projektleitung des Forschungsprojekts PATHWAY
- Mitarbeit in den Forschungsprojekten des Arbeitsbereichs
Publikationen
Promoting Factors of Social Inclusion of Students With Special Educational Needs: Perspectives of Parents, Teachers, and Students. / Lindner, Katharina-Theresa; Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne et al.
in: Frontiers in Education, Band 7, 27.04.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Austrian Students’ Perceptions of Social Distancing and Their Emotional Experiences During Distance Learning Due to the COVID-19 Pandemic. / Heidrich, Franziska Anna; Pozas, Marcela; Letzel, Verena et al.
in: Frontiers in Education, Band 7, 862306, 31.03.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Investigating teachers’ dyadic self-efficacy and its correlations to students’ perceptions of teacher efficacy and student well-being. / Schwab, Susanne; Lindner, Katharina-Theresa; Savolainen, Hannu.
in: Educational Psychology, Band 42, Nr. 7, 2022, S. 820-837.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Austrian Elementary School Teachers’ Perception of Professional Challenges During Emergency Distance Teaching due to COVID-19. / Woltran, Flora; Chan, Ralph; Lindner, Katharina-Theresa et al.
in: Frontiers in Education, Band 6, 759541, 16.12.2021.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
DI (Differentiated Instruction) Does Matter! The Effects of DI on Secondary School Students’ Well-Being, Social Inclusion and Academic Self-Concept. / Pozas, Marcela; Letzel, Verena; Lindner, Katharina-Theresa et al.
in: Frontiers in Education, Band 6, 729027, 10.12.2021.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed