Dr. Katharina Resch MSc Bakk.
Mag. Dr. Katharina Resch, Privatdoz. Bakk. MSc
Porzellangasse 4
1090 Wien
Sprechstunde: bedarfsorientiert (via Zoom)
Forschungsschwerpunkte
- Empirische Bildungsforschung, Bildungssoziologie und Hochschulforschung
- Kulturelle und soziale Vielfalt, Diversität und Kultursoziologie
- Lernen durch Engagement, Service Learning und projektbasiertes Lernen
- Gesundheitssoziologie und Gesundheitsförderung
Tätigkeitsbereiche
- Lehre im Bereich der Bildungswissenschaften und der Lehrer*innenbildung
- Forschung im Bereich der oben angeführten Schwerpunkte
- Vortragstätigkeit im Kontext wissenschaftlicher Konferenzen
- Drittmittelakquise in den oben genannten Bereichen
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
Abgeschlossene Projekte
- DFK - Deutschförderklassen
- ENGAGE STUDENTS: Promoting social responsibility of students by embedding service learning within HEIs curricula
- European STEP (Student Engagement Project, Erasmus+ /KA2)
- FRIEND-SHIP - Improving students' social participation in primary and secondary schools across Europe
- SOLVINC - Solving intercultural conflicts with international students
- Student DCE
Publikationen
From policy to practice : how schools implement German language support policy in Austria. / Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Resch, Katharina; Gitschthaler, Marie et al.
in: Current Issues in Language Planning, Band 25, Nr. 2, 2024, S. 176-192.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Inclusion does not solely apply to students with disabilities: Pre-service teachers’ attitudes towards inclusive schooling of all students. / Schwab, Susanne; Resch, Katharina; Alnahdi, Ghaleb H.
in: International Journal of Inclusive Education, Band 28, Nr. 2, 2024, S. 214-230.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Overcoming the theory-practice divide in teacher education with the ‘Partner School Programme’. A conceptual mapping. / Schrittesser, Ilse; Resch, Katharina (Korresp. Autor*in); Knapp, Mariella.
in: European Journal of Teacher Education, Band 47, Nr. 3, 2024, S. 564-580.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Vom Wissen zum Können : Schulentwicklung aus der Sicht von Lehramtsstudierenden und Lehrpersonen an Förderschulen in Rheinland-Pfalz. / Resch, Katharina; Walczuch, Sarah.
in: Sonderpädagogische Förderung heute, Nr. 69(1), 69 (1), 2024, S. 77-91.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Formative assessment of e-service learning using learning diaries and group reflections. / Resch, Katharina.
Doing Higher Education.: Student Assessment in Digital and Hybrid Learning Environments. . Hrsg. / Sandra Hummel; Mana Donner. Wiesbaden : Springer VS, 2023. S. 280-301.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed