Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Family quality of life of caregivers of individuals with autism, with other disabilities, and without disabilities: the case of Saudi Arabia. / Alnahdi, Ghaleb Hamad; Alwadei, Arwa; Schwab, Susanne.
in: International Journal of Developmental Disabilities, Band 70, Nr. 6, 14.11.2024, S. 1010-1021.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
(Mis)communication between educational policy and practice: teachers’ perceptions of educational policy communication during COVID-19. / Woltran, Flora; Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: Cogent Education, Band 11, Nr. 1, 2427532, 14.11.2024.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Epilogue: towards a more comprehensive understanding of inclusive and special education. / Schwab, Susanne.
in: European Journal of Special Needs Education, 10.11.2024.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
German language support in Austria: feasibility, effectiveness and legitimacy from the perspective of public administration. / Woltran, Flora (Korresp. Autor*in); Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
in: Language and Education, 26.06.2024.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Insights into students’ experiences of social inclusion and exclusion during attending language pull-out classes. / Öztürk, Nazime (Korresp. Autor*in); Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
in: International Journal of Inclusive Education, 19.06.2024.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed