Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 245
Attitudes towards integrative and pull-out language support measures – insights into Austrian primary school students’ perceptions. / Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
in: Social Sciences & Humanities Open, 10.09.2025.
in: Social Sciences & Humanities Open, 10.09.2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Covid-19 slide in education increases inequities: insights into teachers' perceptions of students' academic development. / Woltran, Flora (Korresp. Autor*in); Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: Educational Studies, 23.08.2025.
in: Educational Studies, 23.08.2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Validation of the Student and Teacher Version of the Japanese Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ) (2025). / Yada, Akie; Schwab, Susanne; Korenaga, Kanako et al.
in: European Journal of Psychological Assessment, 20.08.2025.
in: European Journal of Psychological Assessment, 20.08.2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Legitimacy, effectiveness, and feasibility of language pull-out classes – assessing in-service teachers’ attitudes towards segregated language support. / Schwab, Susanne; Lüftenegger, Marko; Hassani, Sepideh.
in: International Journal of Inclusive Education, 18.08.2025.
in: International Journal of Inclusive Education, 18.08.2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Critical Insight Into the Professional Identity of Teachers in Language-Support Classes. / Hassani, Sepideh (Korresp. Autor*in); Schwab, Susanne.
in: Peabody Journal of Education, 04.08.2025, S. 1-14.
in: Peabody Journal of Education, 04.08.2025, S. 1-14.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 245
Vorträge
Zeige Ergebnisse 51 - 55 von 64
Differentiation in Secondary School – Do teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs matter?
Susanne Schwab
EARLI 2019
Konferenz,
Vortrag
14.8.2019 - 14.8.2019
Perceptions of Ideal and Typical Teacher Characteristics from Students from Inclusive and Non-Inclusive Classrooms
Michael Paal
,
Anna-Maria Hintz
,
Susanne Schwab
WERA Focal Meeting 2019
Konferenz,
Vortrag
7.8.2019 - 7.8.2019
Inclusive Teaching Practice – Vision or Reality?
Katharina-Theresa Lindner
,
Ghaleb H. Alnahdi
,
Sebastian Wahl
,
Niklas Hamel
,
Susanne Schwab
WERA Focal Meeting 2019
Konferenz,
Vortrag
5.8.2019 - 8.8.2019
Students’ perspectives on inclusive education
Susanne Schwab
Giving students a voice
Ausstellungen,
Vortrag
2.5.2019 - 2.5.2019
Am I really one of them? – Assessing social inclusion from the perspective of students
Lisa Hoffmann
,
Mirna Nel
,
Susanne Schwab
AERA Annual Meeting, Toronto 2019
Konferenz,
Vortrag
6.4.2019 - 6.4.2019
Zeige Ergebnisse 51 - 55 von 64
