Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab


Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA

Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A

T: +43-1-4277-60022
susanne.schwab@univie.ac.at

Sprechstunde: nach Vereinbarung

Aktuelle Lehrveranstaltungen


Forschungsschwerpunkte

  • Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
  • Soziale Partizipation und Inklusion
  • Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
  • Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)

 

Wissenschaftliches Profil

Publikationen

Attitudes towards integrative and pull-out language support measures – insights into Austrian primary school students’ perceptions. / Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
in: Social Sciences & Humanities Open, 10.09.2025.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Validation of the Student and Teacher Version of the Japanese Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ) (2025). / Yada, Akie; Schwab, Susanne; Korenaga, Kanako et al.
in: European Journal of Psychological Assessment, 20.08.2025.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Legitimacy, effectiveness, and feasibility of language pull-out classes – assessing in-service teachers’ attitudes towards segregated language support. / Schwab, Susanne; Lüftenegger, Marko; Hassani, Sepideh.
in: International Journal of Inclusive Education, 18.08.2025.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Critical Insight Into the Professional Identity of Teachers in Language-Support Classes. / Hassani, Sepideh (Korresp. Autor*in); Schwab, Susanne.
in: Peabody Journal of Education, 04.08.2025, S. 1-14.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Vorträge

Differentiation in Secondary School – Do teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs matter?

Susanne Schwab
EARLI 2019
Konferenz, Vortrag
14.8.2019 - 14.8.2019

Perceptions of Ideal and Typical Teacher Characteristics from Students from Inclusive and Non-Inclusive Classrooms

Michael Paal , Anna-Maria Hintz , Susanne Schwab
WERA Focal Meeting 2019
Konferenz, Vortrag
7.8.2019 - 7.8.2019

Inclusive Teaching Practice – Vision or Reality?

Katharina-Theresa Lindner , Ghaleb H. Alnahdi , Sebastian Wahl , Niklas Hamel , Susanne Schwab
WERA Focal Meeting 2019
Konferenz, Vortrag
5.8.2019 - 8.8.2019

Students’ perspectives on inclusive education

Susanne Schwab
Giving students a voice
Ausstellungen, Vortrag
2.5.2019 - 2.5.2019

Am I really one of them? – Assessing social inclusion from the perspective of students

Lisa Hoffmann , Mirna Nel , Susanne Schwab
AERA Annual Meeting, Toronto 2019
Konferenz, Vortrag
6.4.2019 - 6.4.2019