Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 228
Language as a distinguishing feature or common ground? A participatory study on manifestations of intergroup relations in the lived experiences of multilingual students. / Woltran, Flora (Korresp. Autor*in); Schwab, Susanne.
in: Linguistics and Education , Band 85, 101379, 01.2025.
in: Linguistics and Education , Band 85, 101379, 01.2025.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Pull-Out Classes for Newly Arrived Students from Ukraine - An Obstacle to Social Inclusion. / Woltran, Flora (Korresp. Autor*in); Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
in: Journal of Immigrant & Refugee Studies, 01.12.2024, S. 1-13.
in: Journal of Immigrant & Refugee Studies, 01.12.2024, S. 1-13.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Family quality of life of caregivers of individuals with autism, with other disabilities, and without disabilities: the case of Saudi Arabia. / Alnahdi, Ghaleb Hamad; Alwadei, Arwa (Korresp. Autor*in); Schwab, Susanne.
in: International Journal of Developmental Disabilities, Band 70, Nr. 6, 14.11.2024, S. 1010-1021.
in: International Journal of Developmental Disabilities, Band 70, Nr. 6, 14.11.2024, S. 1010-1021.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
(Mis)communication between educational policy and practice: teachers’ perceptions of educational policy communication during COVID-19. / Woltran, Flora (Korresp. Autor*in); Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: Cogent Education, Band 11, Nr. 1, 2427532, 14.11.2024.
in: Cogent Education, Band 11, Nr. 1, 2427532, 14.11.2024.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Epilogue: towards a more comprehensive understanding of inclusive and special education. / Schwab, Susanne.
in: European Journal of Special Needs Education, 10.11.2024.
in: European Journal of Special Needs Education, 10.11.2024.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 228
Vorträge
Zeige Ergebnisse 41 - 45 von 53
Perceptions of Ideal and Typical Teacher Characteristics from Students from Inclusive and Non-Inclusive Classrooms
Michael Paal
,
Anna-Maria Hintz
,
Susanne Schwab
WERA Focal Meeting 2019
Konferenz,
Vortrag
7.8.2019 - 7.8.2019
Inclusive Teaching Practice – Vision or Reality?
Katharina-Theresa Lindner
,
Ghaleb H. Alnahdi
,
Sebastian Wahl
,
Niklas Hamel
,
Susanne Schwab
WERA Focal Meeting 2019
Konferenz,
Vortrag
5.8.2019 - 8.8.2019
Students’ perspectives on inclusive education
Susanne Schwab
Giving students a voice
Ausstellungen,
Vortrag
2.5.2019 - 2.5.2019
Am I really one of them? – Assessing social inclusion from the perspective of students
Lisa Hoffmann
,
Mirna Nel
,
Susanne Schwab
AERA Annual Meeting, Toronto 2019
Konferenz,
Vortrag
6.4.2019 - 6.4.2019
Primary school students’ perspectives to promote social participation in inclusive education
Susanne Schwab
,
Cornelia Gerdenitsch
AERA Annual Meeting, Toronto 2019
Konferenz,
Vortrag
6.4.2019 - 6.4.2019
Zeige Ergebnisse 41 - 45 von 53