Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Families of Children with Intellectual and Developmental Disabilities: Variables Associated with Family Quality of Life. / Alnahdi, Ghaleb H.; Schwab, Susanne.
in: Children, Band 11, Nr. 6, 734, 06.2024, S. 734.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Segregation or Integration? German language support teachers’ beliefs about ‘ideal’ language support models in Austria. / Gitschthaler, Marie; Erling, Elizabeth; Schwab, Susanne.
in: Journal of Multilingual and Multicultural Development, 05.02.2024.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Examining the Measurement Invariance and Validity of the SSIS SEL Brief + Mental Health Scales – Student Version in Austria and Germany. / Anthony, Christopher J.; Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne et al.
in: International Journal of Emotional Education, Band 16, Nr. 1, 2024, S. 88-92.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
From policy to practice : how schools implement German language support policy in Austria. / Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Resch, Katharina; Gitschthaler, Marie et al.
in: Current Issues in Language Planning, Band 25, Nr. 2, 2024, S. 176-192.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Inclusion does not solely apply to students with disabilities : Pre-service teachers’ attitudes towards inclusive schooling of all students. / Schwab, Susanne; Resch, Katharina; Alnahdi, Ghaleb H.
in: International Journal of Inclusive Education, Band 28, Nr. 2, 2024, S. 214-230.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed