Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Perceived Differentiation and Personalization Teaching Approaches in Inclusive Classrooms: Perspectives of Students and Teachers. / Lindner, Katharina-Theresa (Korresp. Autor*in); Alnahdi, Ghaleb H.; Wahl, Sebastian et al.
in: Frontiers in Education, Band 4, 58, 02.07.2019.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Predictors of non‐compliant classroom behaviour of secondary school students. Identifying the influence of sex, learning problems, behaviour problems, social behaviour, peer relations and student–teacher relations. / Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Eckstein, Boris; Reusser, Kurt.
in: Journal of Research in Special Educational Needs, Band 19, Nr. 3, 07.2019, S. 220-231.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Social Participation of Students with Special Educational Needs in Mainstream Education. / Schwab, Susanne (Herausgeber*in); Nel, Mirna (Herausgeber*in); Hellmich, Frank (Herausgeber*in).
Oxford : Routledge, 2019. 130 S.Veröffentlichungen: Buch › Sammelband › Peer Reviewed
Fostering Social Participation in Inclusive Classrooms of Students who are Deaf. / Schwab, Susanne; Wimberger, Tanja; Mamas, Christoforos.
in: International Journal of Disability, Development and Education, Band 66, Nr. 3, 2019, S. 325-342.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Friendship stability among students with and without special educational needs. / Schwab, Susanne.
in: Irish Educational Studies, Band 45, Nr. 3, 2019, S. 390-401.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed