Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab


Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA

Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A

T: +43-1-4277-60022
susanne.schwab@univie.ac.at

Sprechstunde: nach Vereinbarung

Aktuelle Lehrveranstaltungen


Forschungsschwerpunkte

  • Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
  • Soziale Partizipation und Inklusion
  • Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
  • Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)

 

Wissenschaftliches Profil

Publikationen

Teachers’ beliefs about peer social interactions and their relationship to practice in Chinese inclusive preschools. / Tan, Run; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Perren, Sonja.
in: International Journal of Early Years Education, Band 30, Nr. 2, 2022, S. 463-477.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Circle of Friends intervention: a research synthesis. / Hassani, Sepideh (Korresp. Autor*in); Alves, Silvia; Avramidis, Elias et al.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 37, Nr. 4, 2022, S. 535-553.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftReviewPeer Reviewed


The role of students’ experiences in attitude formation towards peers with non-compliant classroom behaviour in inclusive primary schools. / Loeper, Marwin Felix; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Lehofer, Mike et al.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 37, Nr. 6, 2022, S. 921-935.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Social-Emotional Learning Interventions for Students With Special Educational Needs: A Systematic Literature Review. / Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Education, Band 6, 808566, 21.12.2021.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftReviewPeer Reviewed


Austrian Elementary School Teachers’ Perception of Professional Challenges During Emergency Distance Teaching due to COVID-19. / Woltran, Flora; Chan, Ralph; Lindner, Katharina-Theresa et al.
in: Frontiers in Education, Band 6, 759541, 16.12.2021.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Vorträge

Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes

Hannu Savolainen , Akie Yada , Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Konferenz, Vortrag
24.8.2023 - 24.8.2023

German language support classes and its possibilities and barriers for student development

Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Podiumsdiskussion, Round Table, Vortrag
15.11.2022 - 15.11.2022

Equitable social participation: insights in research and practice

Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Konferenz, Vortrag
22.7.2022 - 22.7.2022

Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development

Hannu Savolainen , Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Konferenz, Vortrag
4.7.2022 - 4.7.2022

Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie

Franziska Anna Heidrich , Marcela Pozas , Verena Letzel , Katharina-Theresa Lindner , Christoph Schneider , Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Konferenz, Vortrag
11.3.2022 - 11.3.2022