Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Zeige Ergebnisse 56 - 60 von 239
Teacher Efficacy Predicts Teachers’ Attitudes Towards Inclusion: A Longitudinal Cross-Lagged Analysis. / Savolainen, Hannu; Malinen, Olli-Pekka; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in).
in: International Journal of Inclusive Education, Band 26, Nr. 9, 20.04.2022, S. 958-972.
in: International Journal of Inclusive Education, Band 26, Nr. 9, 20.04.2022, S. 958-972.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Austrian Students’ Perceptions of Social Distancing and Their Emotional Experiences During Distance Learning Due to the COVID-19 Pandemic. / Heidrich, Franziska Anna; Pozas, Marcela; Letzel, Verena et al.
in: Frontiers in Education, Band 7, 862306, 31.03.2022.
in: Frontiers in Education, Band 7, 862306, 31.03.2022.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Peer acceptance and peer status in relation to students’ special educational needs, migration biography, gender and socio-economic status. / Wahl, Sebastian; Trauntschnig, Mike; Hoffmann, Lisa et al.
in: Journal of Research in Special Educational Needs, Band 22, Nr. 3, 15.03.2022, S. 243-253.
in: Journal of Research in Special Educational Needs, Band 22, Nr. 3, 15.03.2022, S. 243-253.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Teaching Multilingual Students During the COVID-19 Pandemic in Austria: Teachers’ Perceptions of Barriers to Distance Learning. / Gitschthaler, Marie; Erling, Elizabeth; Stefan, Katrin et al.
in: Frontiers in Psychology, Band 13, 805530, 10.03.2022.
in: Frontiers in Psychology, Band 13, 805530, 10.03.2022.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Meta-analysis of the relationship between teachers’ self-efficacy and attitudes toward inclusive education. / Yada, Akie (Korresp. Autor*in); Leskinen, Markku; Savolainen, Hannu et al.
in: Teaching and teacher education, Band 109, 103521, 01.2022.
in: Teaching and teacher education, Band 109, 103521, 01.2022.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zeige Ergebnisse 56 - 60 von 239
Vorträge
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Konferenz,
Vortrag
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Podiumsdiskussion, Round Table,
Vortrag
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Konferenz,
Vortrag
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Konferenz,
Vortrag
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Konferenz,
Vortrag
11.3.2022 - 11.3.2022
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 53