Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Zeige Ergebnisse 86 - 90 von 239
Psychometric Properties and Rasch Validation of the Teachers’ Version of the Perception of Resources Questionnaire. / Alnahdi, Ghaleb H.; Goldan, Janka; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Psychology, Band 12, 633801, 10.03.2021.
in: Frontiers in Psychology, Band 12, 633801, 10.03.2021.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Bullying: Group differences of being victim and being bully and the influence of social relations. / Hamel, Niklas; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Wahl, Sebastian.
in: Studies in Educational Evaluation, Band 68, 100964, 03.2021.
in: Studies in Educational Evaluation, Band 68, 100964, 03.2021.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Austrian teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs regarding at-risk students during home learning due to COVID-19. / Kast, Julia; Lindner, Katharina-Theresa; Gutschik, Alexandra et al.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 36, Nr. 1, 22.02.2021, S. 114-126.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 36, Nr. 1, 22.02.2021, S. 114-126.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
When home turns into quarantine school – new demands on students with special educational needs, their parents and teachers during COVID-19 quarantine. / Lindner, Katharina-Theresa (Korresp. Autor*in); Letzel, Verena; Tarini, Giulia et al.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 36, Nr. 1, 22.02.2021, S. 1-4.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 36, Nr. 1, 22.02.2021, S. 1-4.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Editorial › Peer Reviewed
A Matter of Resources? – Students’ Academic Self-Concept, Social Participation and School-Wellbeing in Inclusive Education. / Goldan, Janka; Hoffmann, Lisa; Schwab, Susanne.
Resourcing Inclusive Education . Hrsg. / Janka Goldan; Jennifer Lambrecht; Tim Loreman. Bingley: Emerald Publishing, 2021. S. 89-100 (International Perspectives on Inclusive Education, Band 15).
Resourcing Inclusive Education . Hrsg. / Janka Goldan; Jennifer Lambrecht; Tim Loreman. Bingley: Emerald Publishing, 2021. S. 89-100 (International Perspectives on Inclusive Education, Band 15).
Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Zeige Ergebnisse 86 - 90 von 239
Vorträge
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Konferenz,
Vortrag
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Podiumsdiskussion, Round Table,
Vortrag
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Konferenz,
Vortrag
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Konferenz,
Vortrag
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Konferenz,
Vortrag
11.3.2022 - 11.3.2022
Zeige Ergebnisse 1 - 5 von 53