Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Agreement among student, parent and teacher ratings of school inclusion : A multitrait-multimethod analysis. / Schwab, Susanne; Zurbriggen, Carmen; Venetz, Martin.
in: Journal of School Psychology, Band 82, 10.2020, S. 1-16.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Do they practise what they preach? Factors associated with teachers’ use of inclusive teaching practices among in‐service teachers. / Schwab, Susanne; Alnahdi, Ghaleb H.
in: Journal of Research in Special Educational Needs, Band 20, Nr. 4, 10.2020, S. 321-330.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Differentiation and individualisation in inclusive education : a systematic review and narrative synthesis. / Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: International Journal of Inclusive Education, 16.09.2020.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Teachers’ Judgments of Students’ School-Wellbeing, Social Inclusion, and Academic Self-Concept : A Multi-Trait-Multimethod Analysis Using the Perception of Inclusion Questionnaire. / Schwab, Susanne; Alnahdi, Ghaleb H.
in: Frontiers in Psychology, Band 11, 1498, 07.07.2020.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Assessing Perceptions of Resources and Inclusive Teaching Practices: A cross-country study between German and Saudi Students in Inclusive Schools. / Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Alnahdi, Ghaleb H.; Goldan, Janka et al.
in: Studies in Educational Evaluation, Band 65, 100849, 06.2020.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed