Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Increased Educational Disadvantages of Refugee Students in German Language Support Classes during Covid-19 School Closures in Austria: Perceptions and Pedagogical Reactions of Austrian Teachers. / Lindner, Katharina-Theresa; Gitschthaler, Marie; Gutschik, Alexandra et al.
Education in an Altered World. Pandemic, Crises and Young People Vulnerable to Educational Exclusion . Hrsg. / Michelle Proyer; Wayne Veck; Fabio Dovigo; Elvira Seitinger. London : Bloomsbury Academic, 2023. S. 59-74.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Teachers’ and parents’ attitudes towards inclusion of pupils with a first language other than the language of instruction. / Kast, Julia; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in).
in: International Journal of Inclusive Education, Band 27, Nr. 2, 2023, S. 221-240.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The impact of gender differences in teachers’ teaching practices and attitudes on students’ math and science achievement in Saudi Arabia: Evidence from TIMSS 2019 data. / Alnahdi, Ghaleb Hamad; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Psychology, Band 14, 1066843, 2023.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Measuring Family Quality of Life: Scoping Review of the Available Scales and Future Directions. / Alnahdi, Ghaleb Hamad (Korresp. Autor*in); Alwadei, Arwa; Woltran, Flora (Korresp. Autor*in) et al.
in: International Journal of Environmental Research and Public Health, Band 19, Nr. 23, 15473, 22.11.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Exploring inclusive education in times of COVID-19: An international comparison of German, Austrian and Portuguese teachers. / Letzel-Alt, Verena (Korresp. Autor*in); Pozas, Marcela; Schwab, Susanne et al.
in: Frontiers in Education, Band 7, 969737, 10.10.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed