Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Inclusion of multilingual students—teachers’ perceptions on language support models. / Gitschthaler, Marie; Kast, Julia; Corazza, Rupert et al.
in: International Journal of Inclusive Education, Band 28, Nr. 9, 2024, S. 1664-1683.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Listening to the voices of adolescents with intellectual disabilities: Exploring perception of post-school transition. / Alnahdi, Ghaleb H.; Alwadei, Arwa; Schwab, Susanne.
in: Research in Developmental Disabilities, Band 151, 104770, 2024.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Teachers’ feedback in the context of students’ social acceptance, students’ well-being in school and students’ emotions. / Schwab, Susanne; Markus, Stefan; Hassani, Sepideh.
in: Educational Studies, Band 50, Nr. 5, 2024, S. 978-995.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Friendship networks in inclusive elementary classrooms: Changes and stability related to students’ gender and self-perceived social inclusion. / Garrote, Ariana; Zurbriggen, Carmen; Schwab, Susanne.
in: Social Psychology of Education: An International Journal, Band 26, Nr. 6, 12.2023, S. 1479-1497.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Schooling of Refugee Students from Ukraine in Austria and Its Risk for Creating Educational Inequity. / Woltran, Flora (Korresp. Autor*in); Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
in: Journal of Language, Identity & Education, 27.11.2023.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed