Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Schul- und Bildungsforschung im Kontext von Diversität und sozialer Ungleichheit
- Evaluation von Maßnahmen zur sprachlichen Förderung (z.B. Deutschförderklassen)
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
What do Teachers Think about their Students’ Inclusion? Consistency of Students’ Self-reports and Teacher Ratings. / Venetz, Martin; Zurbriggen, Carmen; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Psychology, Band 10, 1637, 2019.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Who intends to learn and who intends to leave? The intention to leave education early among students from inclusive and regular classes in primary and secondary schools. / Schwab, Susanne.
in: School Effectiveness and School Improvement, Band 29, Nr. 4, 02.10.2018, S. 573-589.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Are we included? Secondary students’ perception of inclusion climate in their schools. / Schwab, Susanne; Sharma, Umesh; Loreman, Tim.
in: Teaching and teacher education, Band 75, 01.10.2018, S. 31-39.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Assessing Behavior Difficulties in Students. / Zurbriggen, Carmen; Schwab, Susanne; de Boer, Anke et al.
in: European Journal of Psychological Assessment, Band 34, Nr. 2, 03.2018, S. 65-68.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Editorial › Peer Reviewed
The impact of social referencing on social acceptance of children with disabilities and migrant background : an experimental study in primary school settings. / Huber, Christian; Gerullis, Anita; Gebhardt, Markus et al.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 33, Nr. 2, 24.01.2018, S. 269-285.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed