Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Einstellungen gegenüber Peers mit Behinderungen und Migrationshintergrund
- Selbstwirksamkeit von Lehrkräften
Wissenschaftliches Profil
Abgeschlossene Projekte
Publikationen
Bullying: Group differences of being victim and being bully and the influence of social relations. / Hamel, Niklas; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Wahl, Sebastian.
in: Studies in Educational Evaluation, Band 68, 100964, 03.2021.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Austrian teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs regarding at-risk students during home learning due to COVID-19. / Kast, Julia; Lindner, Katharina-Theresa; Gutschik, Alexandra; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in).
in: European Journal of Special Needs Education, Band 36, Nr. 1, 22.02.2021, S. 114-126.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
When home turns into quarantine school – new demands on students with special educational needs, their parents and teachers during COVID-19 quarantine. / Lindner, Katharina-Theresa (Korresp. Autor*in); Letzel, Verena; Tarini, Giulia; Schwab, Susanne.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 36, Nr. 1, 22.02.2021, S. 1-4.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Editorial › Peer-Review
Social classroom climate and personalised instruction as predictors of students’ social participation. / Zurbriggen, Carmen; Hofmann, Verena; Lehofer, Mike; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in).
in: International Journal of Inclusive Education, 10.02.2021.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Bullying among primary school-aged students: which factors could strengthen their tendency towards resilience? / Ganotz, Tanja; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Lehofer, Mike.
in: International Journal of Inclusive Education, 05.02.2021.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review