Mag. Dr. Neda Forghani-Arani
Mag. Dr. Neda Forghani-Arani
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 348
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Lehrer- und Lehrerbildungsforschung
- Pädagogischer Umgang mit Diversität
- Pädagogischer Umgang mit Ungewissheit unter den Bedingungen sozialen Wandels
- Phenomenology of Practice
Tätigkeitsbereiche
- Lehre (Schulpädagogik, Migration und Bildung, Alterität und Interkulturalität, globales Lernen)
- Elise Richter Stipendiatin der FWF, Forschungsprojekt "Learning to Teach in Uncertainty: A Phenomenological Study of Teachers’ Being, Doing and Becoming on the Rough Ground of Social Change", Projekt-Nr. V-606
Wissenschaftliches Profil
Publikationen
Zeige Ergebnisse 16 - 20 von 22
In the Finite Province of Pedagogic Working: Teachers’ acting and (t)acting in-between familiarity and strangeness. / Forghani-Arani, Neda.
Eine Schule für alle? Zur Evaluation der Niederösterreichischen Mittelschule. Graz: Leykam Buchverlag, 2012. S. 153-180.
Eine Schule für alle? Zur Evaluation der Niederösterreichischen Mittelschule. Graz: Leykam Buchverlag, 2012. S. 153-180.
Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband
Teaching in heterogeneous classrooms: the play of reason and unreason. / Forghani-Arani, Neda.
Transnational spaces and regional localization: social networks, border regions and local-global relations. Hrsg. / Angela Pilch-Ortega. Münster: Waxmann Verlag, 2012. S. 191-204.
Transnational spaces and regional localization: social networks, border regions and local-global relations. Hrsg. / Angela Pilch-Ortega. Münster: Waxmann Verlag, 2012. S. 191-204.
Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband
Bringing the self into the process of exploring the global: opening spaces for “open spaces for dialogue and enquiry”? / Forghani-Arani, Neda.
in: Critical Literacy: Theories and Practices, Band 5, Nr. 2, 2011, S. 61-67.
in: Critical Literacy: Theories and Practices, Band 5, Nr. 2, 2011, S. 61-67.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Learning and Space: The role of language in creating open spaces for dialogue and enquiry. / Forghani-Arani, Neda.
Looking at Learning: Higher Education. Language. Place. Hrsg. / B. Schröttner; Ch. Hofer. Münster: Waxmann Verlag, 2011.
Looking at Learning: Higher Education. Language. Place. Hrsg. / B. Schröttner; Ch. Hofer. Münster: Waxmann Verlag, 2011.
Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband
Global Learning in Austria: Toward a National Strategy and Beyond. / Forghani-Arani, Neda.
in: International Journal of Development Educationand Global Learning, Band 2, Nr. 3, 2010, S. 45-58.
in: International Journal of Development Educationand Global Learning, Band 2, Nr. 3, 2010, S. 45-58.
Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zeige Ergebnisse 16 - 20 von 22