Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Einstellungen gegenüber Peers mit Behinderungen und Migrationshintergrund
- Selbstwirksamkeit von Lehrkräften
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Teacher’s perceptions of separate language learning models for students with immigrant background in Austrian schools. / Resch, Katharina; Gitschthaler, Marie; Schwab, Susanne.
in: Intercultural Education, 03.03.2023, S. 1-17.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
The effects of differentiated instruction on teachers’ stress and job satisfaction. / Pozas, Marcela; Letzel-Alt, Verena; Schwab, Susanne.
in: Teaching and teacher education, Band 122, 103962, 02.2023.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Ethnic In-and Out-Group Friendships Going Into Early Adolescence : Prevalence, Quality, Stability, and the Role of the Network Structure. / Oczlon, Sophie; Boda, Zsófia; Schwab, Susanne; Bardach, Lisa; Lehofer, Mike; Lüftenegger, Marko.
in: Journal of Early Adolescence, 2023.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Exploring the effects of the COVID-19 emergency remote education on students’ social and academic integration in higher education in Austria. / Resch, Katharina; Alnahdi, Ghaleb H.; Schwab, Susanne.
in: Higher Education Research & Development, Band 42, Nr. 1, 2023, S. 215-229.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Identifying Teachers’ Strengths to Face COVID-19: Narratives from across the Globe. / Aiello, Paola; Pace, Erika Maria; Rangarajan, Rashmi; Sokal, Laura; May, Fiona; Gonzalez Gil, Francisca; Loreman, Tim; Malak, Saiful; Martín, Elena; McIlroy, Anne-Marie; Schwab, Susanne.
in: Cambridge Journal of Education, 2023.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review