Ass.-Prof. Mag. Dr. Marko Lüftenegger
Ass.-Prof. Mag. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 1OGA04
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Motivationsentwicklung und -förderung im Bildungsbereich
- Klassen(ziel)strukturen
- Evaluation von Maßnahmen im Kontext von Bildung, Gesundheit und Verkehr
- Burn Out bei Lehrkräften
Tätigkeitsbereiche
- Lehre im Bereich Entwicklungs- und Bildungspsychologie
Wissenschaftliches Profil
Publikationen
Is everyone in class in agreement and why (not)? Using student and teacher reports to predict within-class consensus on goal structures. / Bardach, Lisa; Yanagida, Takuya; Morin, Alexandre J S ; Lüftenegger, Marko.
in: Learning and Instruction, Band 71, 101400, 02.2021.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Has achievement goal theory been right? A meta-analysis on the relation between goal structures and personal achievement goals. / Bardach, Lisa; Oczlon, Sophie; Pietschnig, Jakob; Lüftenegger, Marko.
in: Journal of Educational Psychology, Band 112, 08.2020, S. 1197–1220.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Studying classroom climate effects in the context of multi-level structural equation modelling: An application-focused theoretical discussion and empirical demonstration. / Bardach, Lisa; Yanagida, Takuya; Lüftenegger, Marko.
in: International Journal of Research & Method in Education, Band 43, 08.2020, S. 348-363.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
REFLECT – A Teacher Training Program to Promote Gender Equality in Schools. / Kollmayer, Marlene; Schultes, Marie-Therese; Lüftenegger, Marko; Finsterwald, Monika; Spiel, Christiane; Schober, Barbara.
in: Frontiers in Education, Band 5, 136, 31.07.2020.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Context-related problems and university students' drop out intentions. The buffering effect of personal best goals. / Bardach, Lisa; Lüftenegger, Marko; Oczlon, Sophie; Spiel, Christiane; Schober, Barbara.
in: European Journal of Psychology of Education, Band 35, 06.2020, S. 477-493.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review