Dr. Katharina Resch MSc Bakk.
Mag. Dr. Katharina Resch, Bakk. MSc
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: bedarfsorientiert (via Zoom)
Forschungsschwerpunkte
- Empirische Bildungsforschung, Bildungssoziologie und Hochschulforschung
- Kulturelle und soziale Vielfalt, Diversität und Kultursoziologie
- Lernen durch Engagement, Service Learning und projektbasiertes Lernen
- Gesundheitssoziologie und Gesundheitsförderung
Tätigkeitsbereiche
- Lehre im Bereich der Bildungswissenschaften und der Lehrer*innenbildung
- Forschung im Bereich der oben angeführten Schwerpunkte
- Vortragstätigkeit im Kontext wissenschaftlicher Konferenzen
- Drittmittelakquise in den oben genannten Bereichen
Wissenschaftliches Profil
Publikationen
Inclusion does not solely apply to students with disabilities: Pre-service teachers’ attitudes towards inclusive schooling of all students. / Schwab, Susanne; Resch, Katharina; Alnahdi, Ghaleb H.
in: International Journal of Inclusive Education, 30.07.2021, S. 1-17.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Facilitating Intercultural Encounters with International Students: A Contribution to Inclusion and Social Network Formation. / Resch, Katharina; Amorim, José Pedro.
in: Social Inclusion, Band 9, Nr. 3, 21.07.2021, S. 58-68.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Silent Protest : Cross-Cultural Adaptation Processes of International Students and Faculty. / Resch, Katharina; Hörr, Beate; Thimm-Netenjakob, Iris; Varhegy, Vera; Martate, Joana; Migdal, Anna Maria.
in: The International Journal of Diversity in Higher Education, Band 21, Nr. 1, 21.05.2021, S. 119-132.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Higher Education Teachers’ Perspectives on Inputs, Processes, and Outputs of Teaching Service-Learning Courses. / Resch, Katharina; Dima, Gabriel.
Managing Social Responsibility in Universities .: Organisational Responses to Sustainability. Hrsg. / Loreta Tauginiene; Raminta Pučėtaitė. 1. Aufl. London : Palgrave Macmillan, 2021. S. 117-136.Veröffentlichung: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer-Review
How do universities recognise student volunteering? A symbolic interactionist perspective on the recognition of student engagement in higher education. / Resch, Katharina; Knapp, Mariella; Schrittesser, Ilse.
in: European Journal of Higher Education, 03.05.2021.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review