Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Einstellungen gegenüber Peers mit Behinderungen und Migrationshintergrund
- Selbstwirksamkeit von Lehrkräften
Wissenschaftliches Profil
Laufende Projekte
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publikationen
Exploring inclusive education in times of COVID-19: An international comparison of German, Austrian and Portuguese teachers. / Letzel-Alt, Verena (Korresp. Autor*in); Pozas, Marcela; Schwab, Susanne et al.
in: Frontiers in Education, Band 7, 969737, 10.10.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Social participation in the context of inclusive education: primary school students’ friendship networks from students’ and teachers’ perspectives. / Schwab, Susanne; Lindner, Katharina-Theresa; Helm, Christoph et al.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 37, Nr. 5, 10.2022, S. 834-849.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Primary school students’ attitudes towards peers displaying hyperactivity: Examining impacts of homophily and inter-group contact on students’ social inclusion. / Hassani, Sepideh (Korresp. Autor*in); Schwab, Susanne; Boda, Zsofia.
in: Social Development, Band 31, Nr. 3, 08.2022, S. 765-781.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
Teachers’ Implementation of Inclusive Teaching Practices as a Potential Predictor for Students’ Perception of Academic, Social and Emotional Inclusion. / Alnahdi, Ghaleb H.; Lindner, Katharina-Theresa; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Psychology, Band 13, 917676, 28.07.2022.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung
The Gender-Specific Role of Social Relationships for School Well-Being in Primary School : Do Peers and Teachers Matter Differently? / Markus, Stefan; Rieser, Svenja; Schwab, Susanne.
in: Zeitschrift für Psychologie, Band 230, Nr. 3, 07.2022, S. 215-228.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Begutachtung