Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 324A
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Professionsforschung in Kontext inklusiver Schulentwicklung
- Soziale Partizipation und Inklusion
- Einstellungen gegenüber Peers mit Behinderungen und Migrationshintergrund
- Selbstwirksamkeit von Lehrkräften
Wissenschaftliches Profil
Abgeschlossene Projekte
Publikationen
The Positive Impact of Joint Activities on Students Attitudes Toward Peers With Disabilities. / Alnahdi, Ghaleb H.; Schwab, Susanne; Elahdi, Ayman; Alnahdi, Aminah H.
in: Frontiers in Psychology, Band 12, 690546, 09.2021.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
The role of students’ experiences in attitude formation towards peers with non-compliant classroom behaviour in inclusive primary schools. / Loeper, Marwin Felix; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Lehofer, Mike; Hellmich, Frank.
in: European Journal of Special Needs Education, 23.08.2021.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Maths, German, and English teachers’ student specific self-efficacy – is it a matter of students’ characteristics? / Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Kulmhofer-Bommer, Andrea; Hoffmann, Lisa; Goldan, Janka.
in: Educational Psychology, Band 41, Nr. 10, 02.08.2021, S. 1224-1240.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Inclusion does not solely apply to students with disabilities: Pre-service teachers’ attitudes towards inclusive schooling of all students. / Schwab, Susanne; Resch, Katharina; Alnahdi, Ghaleb H.
in: International Journal of Inclusive Education, 30.07.2021, S. 1-17.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Social participation in the context of inclusive education: primary school students’ friendship networks from students’ and teachers’ perspectives. / Schwab, Susanne; Lindner, Katharina-Theresa; Helm, Christoph; Hamel, Niklas; Markus, Stefan.
in: European Journal of Special Needs Education, 30.07.2021.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review